måndag 4 juni 2012

Art Journal: Your living canvas

DSC_0018

Det här är mitt första uppslag i min living canvas art journal (oj, det blev ett långt namn). Varje vecka i kursen med Christy (se tidigare inlägg) så får man om man vill möjlighet att jobba lite med sig själv och det man vill förbättra i relationen med sin omgivning och i synnerhet med sina närmaste.

Jag brukar vara ganska skeptiskt till sådana här kursen, inte för att jag inte har mycket jag vill förbättra utan för att jag tycker att det finns en fara i att en självutnämnd guru talar om för andra hur de ska tänka och handla. Den  här kursen ställer egentligen bara frågorna och man själv får hitta svaren. Ingen quick fix mao.

DSC_0026

DSC_0031

DSC_0034

Jag skulle nog behöva fylla 100 art journals med texten “upplev nuet, fånga dagen och Carpe diem” för att det ska fastna ordentligt för mig. Men det här får mig faktiskt att ibland ta ett djupt andetag och istället för att skynda vidare.

Det här är verkligen nyttigt för en tvåbarnsmamma.

Ta hand om er! Kram

2 kommentarer:

  1. Underbart fint och läckert Tina. Jag gillar verkligen dina alster. Tack också för de fina orden i min blogg, de värmer verkligen. Hoppas du får en fin nationaldag tillsammans med nära och kära. Många kramar Katarina

    SvaraRadera
  2. Så underbart fint du skapat... du är så duktig på detta och jag vill se mer.... Önskar dig en härlig dag och nationaldag imorgon. Kramizar Susanne

    SvaraRadera