tisdag 2 februari 2010

Gästbok / Guestbook

 Mina bloggbilder 001-Redigera-5

Till min STORA glädje har jag flera återkommande besökare från andra länder än Sverige och jag tänkte därför försöka översätta bloggen till engelska. Jag kommer även att försöka översätta en del äldre inlägg.

Det här är en gästbok jag gjorde för några dagar sedan till en väninna. Jag köpte en färdig bok (från Åhléns) den här gången och altrade den. Jag klädde den med papper från Graphic 45. Texten har jag skrivit ut på datorn på lite hårdare papper.

I’m so happy that I’ve got blog visitors from other countries than Sweden. I will in the future try to translate more of the blog as well as older posts.

This is a guestbook I made for a friend a couple of days ago. I covered a book with papers from Graphic 45. I then wrote “Guestbook” on my computer and printed on a thicker paper.

Mina bloggbilder 002-1

En närbild på hjärtat som hänger i en lite grövre kedja, en massa band längs spiralen och chipboards som håller fast textlabeln.

A close up on the heart that’s hanging from a robust chain, lots of ribbons along the binding wire and a chipboard that holds the text label.

Mina bloggbilder 003-2 Mina bloggbilder 004-3

Chipboard swirlen har jag målat med svart akrylfärg och sedan lagt på lite Stickles (Frosted Lace). I mitten på blomman sitter en liten, liten metallblomma.

I painted the chipboard swirl with black acrylic paint and then added some Stickles (Frosted Lace). In the middle of the flower there is a tiny metal flower.

Mina bloggbilder 006-4

Texten kommer från Quic Kutz och heter Chemistry, jag har målat bokstäverna med vit Crackle Paint och sedan distressat den i flera nyanser.

The letters come from Quick Kutz (Chemistry) and I painted them with white Crackle Paint and then I used distressers i several colors.

2 kommentarer:

  1. Superduper fin gästbok du gjort. Ha det gott! Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Jäättefin gästbok du gjort med T.H maskerna. Jag köpte dem förut o kom aldrig i gång med dem så det är nu dags att leta fram dem. Kram Katarina

    SvaraRadera