onsdag 24 februari 2010

Almanacka 2010 / Calendar 2010

 

Mina bloggbilder 002 - Kopia (3)-Redigera-Redigera-1

Det här är mitt bidrag till Sukkersott fredagsutmaning.

Det här är en almanacka jag gjort till min dotter, kanske inte den mest praktiska till någon som är 6 år…Den kommer att hänga på väggen i hennes (ja tro det eller ej, rosa) rum. I skolan tränar de mycket på tid och datum nu, så jag tänkte då att det kunde vara roligt för henne att ha en egen väggalmanacka. När jag hittade House of 3 digitala almancka så visste jag exakt hur jag ville ha den.

This is my contribution to Sukkersott Fridays challenge.

This is a calendar for my daughter, maybe not the most practical calendar for somebody who is 6 years old…It’s going to be hanging in her room which is, believe it or not, light soft pink. They’re working time and dates in her school now so I thought it could be fun to have her own wall calendar. When I found this beautiful digital calendar at House of 3 I knew exactly what I wanted to do.

Mina bloggbilder 002 - Kopia (3)-Redigera-2

Mina bloggbilder 015 - Kopia-Redigera-14

På vänster sida satte jag fast två passande dikter som handlar om tid och barn.

On the left side I put two poems about time and children.

Mina bloggbilder 016-Redigera-15

Mina bloggbilder 004 - Kopia (3)-Redigera-3

Själva månaden är utskriven från datorn och allt som är lite extra svart är rub-ons. Texten har jag fyllt i med svart penna för att den ska bli lite tydligare. Alla bakgrundspapper kommer från 7 Gypsies 6*6.

The month is printed from a computer and everything that is a little bit more black is rub-ons. I filled in the text to make it more obvious. All background papers comes from 7 Gypsies 6*6.

Mina bloggbilder 005 - Kopia (2)-Redigera-4

Mina bloggbilder 001-Redigera-1

Mina bloggbilder 006 - Kopia (3)-Redigera-5

Mina bloggbilder 007 - Kopia (2)-Redigera-6

Mina bloggbilder 008 - Kopia-Redigera-7

Mina bloggbilder 009 - Kopia-Redigera-8

Mina bloggbilder 010 - Kopia-Redigera-9

Mina bloggbilder 011 - Kopia-Redigera-10

Mina bloggbilder 012 - Kopia (2)-Redigera-11

Mina bloggbilder 013 - Kopia-Redigera-Redigera-12

Mina bloggbilder 014 - Kopia-Redigera-13

Mina bloggbilder 018 - Kopia (2)-Redigera-17 

Nu blev naturligvis min son grön av avund så nu är det bara för lilla mamma att göra en grabbig almanacka.

Of course my son became green with envy, so now it’s time for little mommy to make one more grunge calendar.              

6 kommentarer:

  1. Jag gillar den jättemycket. Inte så gulligt Rosa utan mer tuff, såå läcker. Kram K

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade hit och vill gärna lämna en kommentar för du har såååå mycket fint här. Härliga alster!!!! Otroligt fin tavlan med bokstäver!!!!

    Hälsningar från norr!

    SvaraRadera
  3. Den är ju ubersnygg:) Heja dig!! Ikväll blir det friskis, let´s dance, pyssel och curlingfinal damer. Heja Sverige;) Ha en skön helg! Kram Tesa

    SvaraRadera
  4. Hallå där!

    Jättetrevligt att träffas på Papprika idag! Har kollat igenom din blogg nu och OJ vad fina saker du gör!

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  5. Hej Tina,

    Det var mycket trevligt att träffa dig på Papprika igår! :-)

    Vilken snygg almanacka du har gjort till din dotter!

    Och så mycket andra vackra och snygga saker du skapar!

    Hit återkommer jag gärna flera gånger.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Javisst var det kul att damerna tog guld:) Nu är det snart dax för mässan. Ser fram emot att träffa dig irl:) Ha det gott. Kram Tesa

    SvaraRadera