torsdag 18 februari 2010

LO

 Mina bloggbilder 001-Redigera-8

Här är en LO jag gjort på min son. Runt kanten på fotot och på insidan bildramen har jag använt digitala penslar från House of 3. Längre ner på höger sida finns även en liten Blinkie. Jag kan verkligen rekomendera dessa penslar, de kostar som ett paket rub-ons men man kan själv bestämma färg, storlek och hur man vill placera dem tillsammans – och det bästa av allt, de tar aldrig slut.

This is a LO on my son. Around the edges of the fotograph and on the inside of the picture frame I’ve used Digital brushes from House of 3. On the right side of this page you will also find a little blinkie to House of 3. I can really recommend this brushes. They are absolutely adorable, they cost like a package of rub ons, but you decide what size and color you want use for your project and the best of all – they will last forever.

Mina bloggbilder 002-1

Den silver färgade blomslingan är egentligen något som är avsett att användas till inredning (kallas Shortwood Carvings)men som den scrapbookare man är så ser man möjligheter i allt. :-) Jag målade slingan med svart akrylfärg och täckte den sedan med “Art Metall”, fungerar som bladguld men är MYCKET billigare. Jag duttade på lite svart akrylfärg i “dalarna” för att den skulle se lite antik ut.

The silver colored flowers swirl is something I think is made for home decorations (called Shortwood Carvings), but since I’m a true scrapbooker I see possibilities in everything. :-) I painted the swirl with black acrylic paint and then I covered it with “Art Metall”. At last I dabbed a little black paint to make it look antique.

Mina bloggbilder 004-2

En närbild på blomster slingad.

A close up on the flower swirl.

Mina bloggbilder 005-3

På vänster sida ser ni några pärlor jag satt fast på metall tråd.

On the left side you can see beads I put on a silver wire.

Mina bloggbilder 008-5

Det lilla hjärtat är målat med Crackle Paint och distressat runt kanterna.

The little heart is painted with Crackle Paint and distressed around the edges.

Mina bloggbilder 011-6

Mina bloggbilder 013-7

Nu hoppas jag att snart våren kommer (det verkar dock dröja ett tag) så att man kan få fota lite vårbilder. Jag längtar efter att mina små snödroppar ska titta fram i rabatten. Min son sa i dag till mig att han är sååå trött på snön nu och längtar efter att det ska bli sommar.

I really hope the spring is coming soon (it seams to take for a while though). I long for my snowdrops appear in the garden. My son told me today that he’s sooo fed up with the snow and that he long for the summer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar