lördag 25 september 2010

Altrad after eight

 DSC_0003-Redigera-1

Det här altrade after eight asken fick en arbetskollega när vi från jobbet var hemma hos henne och åt scones.

Jag klädde in asken i papper, rundade till hörn och distressade. Asken stängs med satinbandet som går runt hela asken. Jag satte på en underbar tygblomma (kommer tyvärr inte ihåg var jag köpte dessa) och en swirl. Framtill satte jag två chipboard gångjärn som jag först målade med silverfärg och sedan distressade.

DSC_0004-Redigera-2 DSC_0005-Redigera-3

DSC_0007-Redigera-4

Swirlen kommer från Tim Holts och fick först ett lager akrylfärg och slipades sedan för att rutorna skulle framträda.

DSC_0008-Redigera-5

Jumbo braden i mitten på blomman kommer från Papprika i Stockholm. Man köper silver hållaren och pärlan var för sig. Egentligen var pärlan ljusrosa med jag målade den med alcoink för att den skulle stämma med blombladen.

Jag och min son har börjat göra egna praliner i formar och det är verkligen sååå roligt. Vi har bara testat en gång och då vågade jag inte fota eftersom jag tänkte att de inte skulle bli speciellt snygga vid första försöket. Men de blev förvånadsvärt snygga, jag däremot hade händerna fulla av rinnande choklad. Kanske tur att jag inte höll i kamerat trot allt. Nästa gång ska jag ta lite bilder och lägga ut här på bloggen. Vill ni själv test kan jag tipsa om företaget Pralinformar där man kan betälla dessa formar.

Hoppas att ni alla har en riktigt bra helg och tack alla ni som fortfarande tittar in trots ett rekord långt uppehåll på denna blogg.

En stor kram!

1 kommentar:

  1. Hej Tina. Vilken otroligt fin ask du gjort men jag är ju inte förvånad för allt du gör är i samma klass. Kul att färga in pärlan med alcoinks. Blomman var läcker ja allt var läckert. Trevlig helg.

    Kramar Katarina

    SvaraRadera