måndag 14 december 2009

Jullådan



Nu börjar det bli hög tid att avsluta vissa julklappsprojekt som startades i början av December när det var oceaner av tid kvar till skolavslutningar. :-)

Mamman till en av min sons bästa kompisar kom med en lysande idé om fröknarnas julklappar. Istället för att julklappen bara kommer från oss föräldrar så ska även barnen få ge en julklapp till sin fröken. Varje barn ska få skriva något snällt om sin fröken på en lapp, de som inte vill skriva kan istället rita en teckning.

Här har jag har klätt en låda från Panduro med papper och lite pynt.



På båda kortsidorna har jag satt små knoppar/handtag från Tim Holtz  för att det ska vara lättare att öppna lådan.



Under blommorna sitter papperspunchinella och bitar av velvet ribbon som jag färgat topparna på med distresser. Vissa delar av ramen är målad med Crackle Paint och sedan distressade för att krackeleringen ska framträda bättre.



Huvudattraktionen på den här lådan är en grov dragkedja som är öppnad en bit. Istället för den vanliga kläppen har jag satt fast ett hänge med ett budskap.



Här sitter budskapet fast i en ornate plate (även denna från Tim Holtz).



I botten på lådan sitter en julhälsning från klassen.
I kväll ska jag göra färdigt lådan till min sons kompis klass, så förhoppningsvis ligger den ute på bloggen i morgon kväll.

Jag hoppas att ni alla hinner sitta och pyssla, dricka glögg och äta knäck några stunder ibland trots att julen nu närmar sig med stormsteg. :-)

1 kommentar:

  1. Wow, så snygg låda du gjort, jag gillade ideén med dragkedjan. Vilken minnesvärd julklapp att få. Må så gott. Kram Katarina

    SvaraRadera