måndag 28 december 2009



Som scrappare har man en förmåga att ge bort allt man gör och det är väll kanske hela tanken med denna underbara hobby, men ibland kan det vara roligt att man själv OCH familjen får se resultatet på andra platser än på scrapbordet.

Hela julen ha jag tänkt att det hade varit roligt att ha en tändsticksask som passar ihop med adventsljusstaken jag gjorde innan jul. Efter några timmar i pulkabacken med barnen så satte jag mig och gjorde en tändsticksask som passar hemma hos oss. Nu kanske får vi kanske dras med adventsljusstaken fram till påsk....men vad gör man inte för att det ska matcha.... :-).



Så här blev asken. Jag ville att den skulle vara en lite påminnelse om hur underbart vi hade det under julen när hela familjen var lediga tillsammans. Att tillsammans få göra det vi vill utan en massa tider att passa och måsten som ska hinnas med - det är för mig lycka.



En närbild på några blingade stjärnor. Ramen är en rub-on som sedan är målad med silver Smooch för att skapa lite skimmer.



Stjärnan i mitten sitter fast på en lite 3D-kudde.



De här "Herr-gå-man-gubbarna" är naturligvis mig och min man.



Det här är baksidan av asken. Swirlarna är stämplade med en clear embossing dyna och sedan embossade med vitt pulver. Siluetten av fåglarna på trädgrenar vet jag inte var den kommer ifrån.



En närbild på siluetten. Rönnbären är gjorda med röd Liquid Pearls och sedan röd Distress stickles.



Bradsen på var sidan är fastsatta med en lite silverpärla som distans för att det ska bli en liten knopp att hålla i när man drar ut lådan.

Jag önskar er alla en riktigt bra fortsättning på julen.

3 kommentarer:

  1. Underbar tändsticksask. Även den i inlägget innan är jättefin. Vart har du köpt dessa trekantiga tändsticksaskar?
    Ett Gott Nytt 2010 önskar jag dig och din familj.
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Men så underbart! Det var en sån fint smyckad ask du gjort.♥

    SvaraRadera