onsdag 13 oktober 2010

Födelsedagskort till en 12-årig kille

 DSC_0015-Redigera-17

Äldsta sonen till en av våra bästa vänner fyller 12 år och här är kortet jag gjorde till honom. Jag har använt papper från Tim Holtz senaste kollektion, de är verkligen så roliga att jobba med när man vill göra ett lite grabbigare kort.

Kortet har vikning i nederkanten och i övre högra hörnet kan man ta tag i en flik och vrida upp hälsningen. Det blev mycket Crackle Paint, distressers och även en del Glimmer Glaze. Visste ni om att om man penslar ett papper med Glimmer Glaze så fungerar den som en resister, dvs inga distressers fastnar där. Jag upptäckte det när jag använde Glimmer Glaze för första gången på det här kortet. Wow! Det blir verkligen så coolt. Det syns inte så mycket här, men jag har gjort ett annat kort som jag kommer att visa senare där det syns bättre.

DSC_0017-1

Namnet är stämplat med bokstäver från Tim Holtz. Tagen hålls fast av en brad som blev ordentligt tillbankad.

DSC_0019-Redigera-16

En läder fläta håller fast den innre pappret.

DSC_0022-Redigera-15

Så här ser hälsningen ut när man vrider upp den.

DSC_0023-Redigera-14 DSC_0024-2 DSC_0025-Redigera-13 DSC_0026-Redigera-12 DSC_0027-Redigera-11

DSC_0031-Redigera-10

Jag älskar när det är fint väder och man kan ta bilder utomhus istället för att trassla med lampor för att få något så när belysning. Enda svårigheten är att katterna gärna vill vara med på bild. Jag vet inte hur många bilder jag fick radera när Signes (kattens) yviga svans hamnade mitt i bilden. Till slut fick jag lov att ta en kort på henne och då verkade hon lugna sig lite. :-)

Hoppas att ni alla får en riktigt bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar