torsdag 7 oktober 2010

Halloween kalender

 

DSC_0061-Redigera-2

Jag hade i år tänkt göra en Halloween kalender till barnen så att de skulle kunna räkna ner inför halloween. Nu är ibland viljan stor och tiden knapp så den blev inte färdig för än i går, den 6:e.

DSC_0062-Redigera-1

Till basen har jag använt svart wellpapp som jag färgat in med Perfect Pearls i lite olika färger. för att den ska få lite ruff känsla.

DSC_0063-Redigera-3

Döskallen är grungeboard från Tim Holts. Jag målade döskallen med vit akrylfärg och distressade kanterna med Rusty Hinge och Wild Honey och lite Black Soot, av någon anledning är det vara det svart som syns på bilden… :-(

DSC_0065-Redigera-4

Även vingarna målades med vit färg, på topparna lade jag svart distresser och penslade på Perfect Pearls i färgern Pewter.

DSC_0066-Redigera-5

Själva kalendern är köpt digitalt från Houseof3 och jag har printat ut och distressat kanterna.

DSC_0067-Redigera-6

Här ser ni två två metall plattor som jag gjort med präglingsfolie och Tim Holts nya embossingplatta Patchwork. En otroligt användbar embossingplatta som är uppbyggd med olika mönster i rutor så att man kan klippa ut den delen man vill använda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar