torsdag 11 november 2010

Christmas countdown

  DSC_0007-2

Nu har jag äntligen börjat med lite julalster, efter att har tittat runt på bloggar har jag förstått att jag ligger hopplöst efter….i år igen. Nu har jag i alla fall fått till en Christmas countdown ask. Tanken är att barnen får dra en lapp varje dag under december fram till jul. På varje lapp har jag skrivit en julaktivitet vi ska göra på aktuell dag.

Jag har faktiskt skrivit upp alla aktiviteter i min kalender så att jag “slipper” bli överaskad på morgonen när lappen öppnas. Jag har tom faktiskt varit så lurig att jag satt fast textlapparna med glue dots så att jag kan byta i smyg på kvällen innan om jag känner att det kommer att köra ihop sig totalt nästa dag…..Självklart kommer jag att låtsas vara helt ovetande om vad som väntar när lappen öppnas, men lite ordning bland aktiviteterna kan ju vara bra….det kanske inte är helt lyckat att ex göra julkort den 23 dec…

DSC_0010-3

Den röda blomman har jag färgat i med MYCKET distressers och sedan sprayat med vatten (den var vit från början). De gröna bladen fick lite frost med hjälp av Stickles Rock candy. Guldbladen fick ådringen förstärkt med akrylfärg. Renen- och December stämpeln är från Tim Holtz.

DSC_0011-4 DSC_0012-5

Christmas countdown etiketten gjorde jag i Photoshop, jag gjorde även några ljusblå stjärnor runt kanten men som ni märker är de nästan obefintliga på dessa bilder.

DSC_0006-1

Några närbilder på askens sidor.

DSC_0014-6 DSC_0015-7

Här kommer några bilder på de 23 tagsen. Siffrorna är från Tim Holts die cuts.

DSC_0021-9 DSC_0022-10

DSC_0027-12

DSC_0025-11

Tack för att du tittade in!

1 kommentar:

  1. Vilken rolig idé och vilken enastående vacker ask du gjort. Hoppas allt är bra. Sköt om dig. Kramar Katarina

    SvaraRadera