måndag 22 november 2010

Julkort i blågrönt

 DSC_0001-1

Här är ett julkort i lite turkosa färger. Plattan med de silvriga stjärnorna är först ett vitt papper som är embossat. Därefter drog jag med Versa watermark dyna över stjärnorna, hällde på silverfärgat embossingpulver och värmde. Sedan färgade jag in pappret med distressers ink.

DSC_0003-1

Labeln är utstansad med Tim Holtz Styled Label i grunge papper. Jag målade labeln med metallic färg från Panduro i färgen Åskblå. Kanterna inkades med distressers. En söm runt pappret håller tyllen på plats.

DSC_0005-2

Insidan fick bli enkel med lite grunge stämpel och några blingstenar.

Tack för att du tittat in till mig och jag önskar dig en riktigt bra dag!

2 kommentarer:

  1. Men vilket enastående vackert kort, läcker färg. Blev såå fint med tyllen. Du är såååå enormt duktig. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Woohoo så läckert! Kul med tyllen. Tusen tack för din grattishälsning....värmer gott här i kylan och blåsten brrr!
    PS. Mysbelysningen kvarstår;) DS.
    Kram Tesa

    SvaraRadera