onsdag 1 december 2010

Adventsljusstake 2010

 DSC_0001-1

Här är familjens adventsljusstake. Jag ville ha en lite annan variant instället för den vanliga med 4 smala ljus. Det blev ett litet vinterlandskap med snö på mossan, frusna bär och rosor och en liten fågel som ligger och värmer sig mellan ljusen.

DSC_0018-2

Siffrorna är från Tim Holtz.

DSC_0027-6

“God Jul” dekorationerna kommer från Panduro och jag blev uppriktigt förvånad över hur lätta de var att använda och vad snygga de blev. De har säkert funnits i årtionden men jag har aldrig använt den här sorten förut. :-) Några varv med bastsnöre fick hålla fast tagen.

DSC_0020-3

Lilla fågeln är även den från Panduro. Den fick lite svart färg och jag ägnade stor möda åt att göra magen röd…..för att upptäcka att magen inte syns när den ligger nerbäddad i sitt bo… Jag la dit lite extra fjäderdun så att de skulle bli lite extra varm som riktiga fåglar vill ha det.

DSC_0022-4 DSC_0024-5

Hoppas att ni alla hinner pyssla själva och med era barn nu inför julen. Barnen har nu öppnat sin första lapp min min egentillverkade julkalender och där stod det “julkorts pyssel”, så nu ska vi göra julkort.

Min dotter fick för några dagar sedan veta att jultomten inte finns men hon har sagt att hon ska göra julkort till tomten i alla fall och soom hon sa “även om inte tomten finns så kan man ju aldrig veta om det finns tomtenissar”. Hon förstår nog egentligen, men vill så gärna tro och jag låter henne leva i den ovissheten något år till.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar adventsljusstake. Du gör alltid sååå vackra saker. Vilken vinter vi har fått. Hoppas nu snön får ligga kvar och att det inte börja töa så snön får vara vit.

    Vilken vacker snästjärneram du har runt kortet. Jag har en ram som låg ute på Papprikas hemsida och jag fattar inte hur jag får dit den. Ha det bra. Kramar Katarina

    SvaraRadera