lördag 14 april 2012

Annorlunda födelsedags kort

DSC_0007 - Kopia

Ett födelsedagskort till en väninna som fyllt 40 år. Ja, det började som ett kort, blev en låda att förvara bilderna från 40-årsfesten i. Jag gjorde även en lite bok där hon kunde skriva om minnena från festen, men den glömde jag naturligtvis fota…

DSC_0008 - Kopia

DSC_0010 - Kopia

Nästan alla charms var silverfärgade och målades med guldfärgad alco ink och fidk patina med svart akrylfärg.

DSC_0012 - Kopia

Det blå/grön damaskerna är gjorda med modellingpast genom en mask.

DSC_0013 - Kopia

DSC_0019 - Kopia

DSC_0053

Jag ville att paketet skulle matcha fotolådan så några tygblommor spraymålades m svart färg och fick lite blå/turkos färg.

Här i Stockholm är det riktigt skräpväder, inte ens katterna vill gå ut och kissa. De sitter vid dörren och jamar men när man öppnar åt dem, tvärvänder de och springer in. Nu har vi 2 dm slask så på katterna går det upp till magen. Barnen tycker att jag borde sy små gummistövlar till dem….vet inte vad de skulle tycka om det. Ler 

Ha en skön helg!

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar bok/kort. Så annorlunda och så tuff. vilket fint minne. Önskar dig en fortsatt trevlig helg. Kram kram

    SvaraRadera
  2. WOW!!!!! Helt underbart vackert bokkort!
    Tur jag hittade hit,du gör massor av fint.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt snygg.
    Tack för ditt besök:) Ja, allt är bra med mig och jag hoppas det är det med dig också.
    Svägerskan med familj fr Sthlm var riktigt glad att hon tillbringat helgen i Värmland med strålande väder eftersom det var så tråkigt väder i Sthlm.
    Ha det gott!

    Kram Tesa

    SvaraRadera
  4. Snablar vilket snyggt bok/kort du har gjort!!!!
    Här har vi funderarat på små skor till lilla hunden hon tycker inte om att bli blöt om tassarna.
    kicki

    SvaraRadera