torsdag 12 april 2012

Art Journal blommor

DSC_0063

Snart är våren här, ja det kändes lite som om den kom och vände…men jag tror att den kommer med stormsteg snart. Hoppas, hoppas!

På det här uppslaget har jag målat med gesso över båda sidorna och sedan lagt på modellingpaste över en mask. (Blommorna och bladen). Jag målade bakgrunden med vattenfärg, blått upptill och grönare toner nertill och lät dem blandas på mitten.

Blommorna målade jag med Pan Pastells. Det är viktigt att spraya med någon sealer ex Fixative för att pan Pastells inte ska damma av sig när man stänger boken.DSC_0066DSC_0068

Ps. Jag har börjat måla i en vanlig deckare, därav texten i bakgrunden. Man klistrar ihop 2 blad med gesso, skär bort 3-4 sidor och klistrat ihop nästa sida med de första. På så sätt får man plats med färg och annat utan att boken öppnar sig på vid gavel när alla sidor är målade.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar art journal med de fina blommorna, så läckert. Ha det bra. Kram kram

    SvaraRadera