måndag 10 oktober 2011

Armband

DSC_0002

Jag har länge försökt att undvika att börja tillverka smycken….men nu är jag även fast i “pärl träsket”! Det var såå roligt att göra de här armbanden. Det första gjorde jag lite isigt blått, min dotter blev överförtjust och frågade vem armbandet var till…klart att hon fick det då!

DSC_0005

Jag gillar när man gör saker ordentlig, dvs ska det vara pärlor, så ska det vara MASSOR av pärlor.

DSC_0006

Ytterligare en närbild.

DSC_0007

Ja, jag var ju tvungen att få ett armband själv också, så jag gjorde ett guldfärgat med gröna och vinröd/lila pärlor. Farligt roligt den här gången också…

DSC_0008

Massor, massor av pärlor. Skulle vilja hitta lite pärlor som är större så att det blir ännu maffigare.

DSC_0009

Besökte min nya kompis Ebay i går och köpte lite bas tillbehör. Mycket billigare på Ebay än på Panduro och sortimentet är också mkt bättre.

2 kommentarer:

  1. Super snyggt! Men hur ska du nu hinna med att arbeta när du skaffat en till hobby som du onekligen verkligen också har talang för. Du är så duktig! // Pernilla

    SvaraRadera
  2. Wow, dessa två armband är helt underbara. Du är en talang även här. Ha en bra dag. Kramar Katarina

    SvaraRadera