måndag 3 oktober 2011

Clay molds

DSC_0030

 

För några helger sedan var jag och en väninna i Munchen. Naturligtvis söker jag med ljus och lykta efter bra scrapbook butiker, pappershandlar och konstnärsbutiker när jag ska besöka nya städer.

Det verkar som om de flesta butiker ligger långt utanför stadskärnan, säker för att lokalhyrorna blir för dyra annars. I Munchen hittade jag iaf en pappers/konstnärsbutik som hade lite småsaker. Jag såg de här moldsen som jag naturligtvis var tvungen att köpa. Har länge varit ute efter några sådana.

Snabbt som ögat åkte jag till Panduro och köpte Fimo lera.

DSC_0062

Så här ser de ut när de är färdiga och har fått ett lager Rub´n Buff.

DSC_0064

En liten närbild.

2 kommentarer:

  1. Wow vad läckra de är. Du hittar alltid en massa roliga saker att använda. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Underbara:) Hoppas du hade en trevlig helg, det hade jag;)
    Nu när du har Fimolera tycker jag att du ska göra dina egna former. Har ett gäng hemma som jag använder lite då och då. Ta fram olika former t.ex nycklar knappar etc. Arbeta ihop leran, tryck sedan ner ex en nyckel i leran. Ta bort nyckeln. Bränn lerformen enl anvisning och sen har du en egen form som du kan använda om och om igen. Tryck bara ner leran i din hårda form och skär bort ev överflöd. Ta sen ur leran och bränn den. Hoppas du förstod:)
    Kram Tesa

    SvaraRadera