måndag 30 november 2009

Adventsljusstake



För någon vecka sedan köpte jag den här ljusstaken på Panduro. Den var då "bara" var vitmålad och jag tyckte att den kunde behöva lite färg.



Eftersom jag inte ville ha en heltäckande färg så blandade jag ihop Distresser (Weathered wood) och Fluid medium och målade alla kanter med. Det går tyvärr inte att stressa på torkningen med en embossingfön när man målar med Fluid medium och inte fäster dubbelhäftande tejp så bra på blöt färg heller, så det blev till att vänta.... :-).



Jag stansade ut stjärnor i tre olika storlekar och satte fast en distanskudde mellan varje stjärna. På stjärnans kanter använde jag Perfect pearls i färgen Blue smoke.



För att få ett vintrigare uttryck så duttade jag med vit akrylfärg runt papprets alla kanter.
För att inte den fuktiga mossan ska förstöra insidan av pappret så satte jag fast gladpack på alla insidor med dubbelhäftande tejp.

1 kommentar:

  1. Vilken jättefin adventsljusstake du gjort. Vi ses på onsdag kväll om du inte får förhinder.
    Kram Katarina

    SvaraRadera