fredag 13 november 2009

Födelsedagskort


Här kommer ett födelsedagskort jag gjort till en kompis till min son.
Kortet är slipat och distressat nästan över allt för att det ska få en lite rå och cool känsla. Ett kul alternativ när man tröttnat på att sätta fast döskallar på alla kort som ska till killar.


På vänster sida har jag maskat och distressat och använt rub-ons.






Åttan har jag målat med crackle paint och sedan duttat med vit chalk över för att det ska se ut som torrt läder. Till lilla remsan med "ÅR" har tagit en remsa av grått papper med vit kärna och tryckt genom dymo maskinen och därefter slipat för att texten ska framträda.



Lilla fågeln är av chipboard och kommer från Maya Road, även där har jag använt crackle paint.




På höger sidan ser ni Tim Holtz coola rockiga vingar som är stämplade med vit Stazon på ett overhead ark och sedan utklippta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar