måndag 30 november 2009

Jultag



För ett tag sedan köpte jag Utee, som är ett sorts embossingpulver fast med större korn. Tanken med Utee är att man ska lägga på flera lager på varandra för att skapa en emalj liknande känsla. Här har jag använt mig av Utee clear för att få fram en känslan av is.



Först har jag stämplat med Stazon, därefter distressat kanterna.
Sedan stämplat med en clear embossingdyna över hela tagen och därefter hällt på embossingpulver på hela ytan. När man värmt pulvret så att det smält häller man direkt på ett nytt lager med embossingpulver och värmer igen. Det här gör man tills man får det tjockleken man är nöjd med. (Jag har gjort tre lager).
När det stelnat/svalnat helt kan man försiktigt bryta lite för att få fram sprickor i "isen" och vill man att de ska framträda ännu mer kan man distressa igen.

2 kommentarer:

  1. Superfin tag. Gillar den mycket. Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej Tina.

    Jag har ingen demostration inbokad utan brukar visa den om intresse finns. Just nu är Ultimate Pro lådan som jag demar med inte på Papprika men nästa vecka är den nog tillbaka.

    Jag visar den så gärna för dig. Jag har tänkt att åka dit på onsdag kväll den 9 dec mellan 18-22 om jag inte får förhinder, kan du då? Annars kan jag vara där ngn annan tid som passar dig.

    Jag är med i Designteamet på Papprika så jag brukar vara där då och då.

    Kram Katarina

    SvaraRadera