måndag 23 november 2009

Telefonbok

Tyvärr ska en familj vi känner flytta till en annan ort och
för att säkerställa att de INTE glömmer bort oss, så har
jag gjort en telefonbok med deras närmaste vänner och
deras telefonnummer.


Jag blev sååå lycklig när jag bland mina papper såg att
Graphic 45:s papper var som gjorda för att göra
telefonböcker.



Här har jag skurit ut en del av Graphic 45:s papper, satt fast
på en bit .....och sedan slipat, distressat och slutligen
målat med Crackle Paint clear (Rock Candy).



På det övre pappret har jag satt fast en rub-on och sedan
sytt fast det med zig zag på ett par ställen.



En liten metall clip med berlock fungerar som stängning
till albumet.



Här ser man insidan. Ramen kommer från Tattered Angels
och är målad med svart Crackle paint, duttad med vit
chalk (för läder look) och sedan har jag lagt på lite
Distress stickles.



Här har chipboard bitarna som håller ramen är målade
svart akrylfärg och sedan lager på lager med Perfect Pearls
i olika färger för att det ska se ut som gammal ärgad metall.
Under ramen skumtar rutig overlay fram.



Eftersom det är just en telefonbok och jag är så kass på
att fotoredigera, så har jag bara tagit med vissa delar av
dessa sidor. :-)







Insidan av sista sidan.



Här har jag embossat delar av pappret i min Cuttle bug
och sedan distressat med Walnut stain.



Baksidan av albumet.



En närbild på baksidan. Tack vare Graphic 45 så
gick det här albumet som en dans att göra!

2 kommentarer:

  1. Klickade mig mellan bloggar och hamnade här. Vilka fina saker du gör. Det är inte sista gången jag tittar in här. Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Vilken fin gåva. Jo, det blev en hel del hjärtan på granen ;o) Kram Tesapysslar.blogg.se

    SvaraRadera