torsdag 26 november 2009

Julkort med Inkido



På lördag kommer Inkido till Skapa Hobby i Stockholm och håller workshopoch i samband med det så kommer man dra en vinnare i julkortstävlingen som är utlyst. På kortet ska det vara med någon av Inkidos stämplar eller papper, annars fick man använda vad man ville. Detta fick jag veta när jag besökte deras butik i dag. På kvällen skred jag därför raskt till verket och här är mitt bidrag.

Jag satte fast gångjärn och lås i metall för att kunna stänga kortet. Papprena och julkälsningen kommer självklart från Inkido och är så underbart snygga att det jobbet gick som en dans. Jag har tonat ner pappret ganska mycket med distressers men ändå försökt behålla fräschören.



Jag skar ut ett hål, trasade kanterna och sydde fast ett snöre runt hålet för att fågeln skulle få något att "sitta" på. Fågeln är målad med crackle paint och magen är distressad och har fått lite stickers på sig. Lilla pytte ögat har jag gjort med Liquid pearls.





Här ser man insidan av kortet och där är tänkt att en julhälsning ska skrivas.





Hörnet är i chipboard och är målat med Crackle paint i färgen Tarnished brass och sedan distressat för att ta bort en del av blinget i färgen.



Insidan av stängnings tagen är till för att dölja bradsen som håller gångjärnet och stänget och den är maskad med stämplar från Tim Holtz.

2 kommentarer: