fredag 29 januari 2010

Tändsticksask

 

 Mina bloggbilder 041-Redigera-1

I går var jag ute med en väninna och åt en fantastisk middag på en restaurang som har avsmakningsmenyer. Smaskens, va´gott det var! Jag gav henne den här tändsticksasken som jag gjorde för några dagar sedan. Hon har tidigare fått ett par kort av mig och hon har alltid gillat dem. Eftersom hon själv är en väldigt kreativ person med god känsla för färg och form så vet jag att hon skulle älska den här hobbyn. Nästa gång ska jag bjuda hem henne så att hon själv får göra ett kort – hon kommer att bli heeelt hooked.

Den här tjejen jobbar med kläder och därför tyckte jag att dessa ursnygga papper från Graphic 45 passade så bra.

Mina bloggbilder 035-Redigera-4

För att förstärka kvinnan på tagen har hon fått en pytteliten ram från Melissa Frances runt sitt ansikte.

Mina bloggbilder 036-5

  Ett sammetsband på tagen som även fått en bling pin.

Mina bloggbilder 039-7

En närbild. Jag har använt en stans från Fiskars till bården. På högra sidan sitter en filmremsa i miniformat (Tim Holtz).

Mina bloggbilder 038-6

Pappret här är utstansat med Spellbinders och har fått lite guld chalk och Liquid Pearls runt kanterna.

Mina bloggbilder 040-Redigera-8

Här ser man baksidan av asken. Pappret med de små mönsterdelarna (Making Memories) är distressade och det översta har fått zig-zag rub ons på sidorna.

Mina bloggbilder 033-Redigera-2

Ser ni den lilla, lilla saxen? Den hade jag på ett halsband för många år sedan och jag blev så glad när jag hittade den nu.

Mina bloggbilder 034-Redigera-3

Sist men inte minst en camé som får pryda högra hörnet.

Jag hade verkligen roligt när jag gjorde den här asken och de snygga papprena gjorde att allt kändes så självklart.

Jag önskar er alla en RIKTIGT bra helg!

5 kommentarer:

  1. Som alltid - helt fantastiska alster,producerade av en helt fantastisk kvinna. Var kan man köpa de där extra timmarna,du har ökat ditt dygn med? Hur du får tiden att räcka till är en gåta - men helt säkert är att du inspirerar!
    /CAT

    SvaraRadera
  2. I love this vintage style of your projects!

    SvaraRadera
  3. De där tändsticks askarna är så roliga. Det blir så fina att dekorera och ge bort. Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  4. Ursnyggt! Jag påbörjade en ask häromdagen, men sen kom lite annat i vägen. Kram Tesa

    SvaraRadera
  5. Så otroligt snyggt du gjort den här asken! *dregglar*

    SvaraRadera