söndag 25 september 2011

Create antique metal

DSC_0031

Här kommer en tavla jag gjort med vår familjesymbol. Jag ville testa några nya tekniker och det här var ett utmärkt projekt för det.

DSC_0001

Här har jag klistrat fast skrynklad aluminiumfolie på en kartong bit. Här ser ni att jag målat hälften med en grön akrylfärg (man målar självklart hela). När färger torkat målar man över allt med svart akrylfärg och torkar sedan av så att färgen bara finns kvar i “dalarna”. Om färgen torkar för snabbt kan man spraya med vatten. Som sista steg svepte jag över ett tunt, tunt lager av Rub´n Buff på alla upphöjda delar.  Färgen jag använde heter Gold Leaf  och jag visade några färger och var man köper dem i förra inlägget.

DSC_0004

Här har jag torr embossat en bit grunge paper, målat med svart akrylfärg, slipat. slutligen målade jag på rostfärgen jag visat i ett tidigare inlägg.

DSC_0015

DSC_0016

Samma rost behandling av en lilja i grunge. På bilden ovan kan man se hur rostfärgen ser ut innan den börjat rosta.

DSC_0031

Allt ihopsatt så blev det en tavla som hänger tillsammans med fotografier av familjen.

DSC_0033

Ha en skön söndag kväll!

1 kommentar:

  1. Läcker fru Lilja:)
    Blev nyfiken på de där rub ´n buff tuberna.
    Kram Tesa

    SvaraRadera