fredag 2 september 2011

Halloween tavla

DSC_0002

Det här är en Halloween tavla jag gjorde i veckan. Tanken är att den ska hänga på vår ytterdörr till Halloween. Känns lite väl tidigt att hänga upp den nu…även om jag är såå förtjust i döskallar…

Döskallen är ritad och utskuren på frihand i akvarell papper. Den har fått ett lager Gesso, Crackle Paint, Distressers, Akvarell pennor (tänder och sprickor).

Vingarna är chipboard från Maya Road och de är målade med akrylfärg. Blommorna stämplade jag med textstämpel och fick sedan en guldkant.

DSC_0007

Bakgrunden är stämplad med vit vattenfast stämpeldyna.

DSC_0008

Texten funderade jag en del på hur jag skulle få till. Jag ville att den skulle sitta på glaset men ändå inte bara vara utskrivet på vitt papper. Lösningen blev utskrift i OH plast med svart text och sedan stämplade jag med vit vattenfast stämpeldyna direkt på baksidan av plasten.

Plasten sitter fast med dubbelhäftande tejp i var sidan och den döljs av ramen.

DSC_0003

Nu är det bara att vänta med att hänga ut den på dörren, tills vi iaf är inne i halva september…. Blinkar

Ha en riktigt bra pysselhelg!

1 kommentar: